Minden perced be van osztva?

Az egész napi fáradságos munka után rohanás a gyerekért, aztán futás haza… Mosás, vasalás, takarítás, vásárlás, vacsora. Házimunka, tanulás a gyerekkel, aztán meg a TV előtt kb. 5 percig bírsz fennmaradni, bezuhansz az ágyba és reggel kezdődik minden előről…

Mindannyian szeretnénk helytállni a hétköznapokban, de felgyorsult életünkben ez egyre nagyobb kihívást jelent. Aztán a gyereknek becsúszik egy 4-es vagy 3-as osztályzat és mi értetlenül állunk a szituáció előtt. Az Én gyerekem többre képes! Hogy lehet, hogy nem érti a feladatot, miért nem teljesít jól az iskolában?

Jelentkezek!

 

Mit tehetsz Te, mint szülő?

Nem csak a hétköznapok gyorsultak fel, nem csupán elénk, szülők elé állít többszörös kihívásokat az élet, de a gyerekek elé is. Ha visszaemlékszel azokra az időkre, amikor Te voltál általános iskolás felső tagozatos, tized ennyit sem kellett készülni, mint a mai gyerekeknek. Az Ő kis életük is jócskán felgyorsult, az oktatási rendszer igen magasra tette a mércét.

 

Veled hányszor fordult már elő, hogy a gyerek nem boldogult mondjuk egy matek példával, megmutatta, Neked pedig lövésed sem volt, hogyan lehet eljutni az eredményig?

Ilyenkor elkezdünk különtanárt keresni, aki érthetően képes elmagyarázni a tananyagot és fejleszti a gyereket az adott tárgyból. De ez még csak a matek volt..

Jelentkezek!

 

És mi a helyzet a többi tantárggyal?

A mai gyerekeknek már nem elég csupán az iskolában helytállni, minimum egy nyelv ismerete már alapkövetelmény mindenhol. Így még nyelvszakos különtanárról is gondoskodhatsz.
És az is benne van a pakliban, hogy nem csupán matematikából és idegen nyelvből szorul a gyerek korrepetálásra, hanem más tantárgyakból is vannak hiányosságok.

Amikor már 2-3 különtanárhoz hurcolhatod a gyereket, heti több alkalommal, nem elég, hogy vagyonokat fizetsz ki, de még valahogy el kell juttatni a gyereket a különórára. Jobb esetben autóval elviszed, vagy megszervezed az útvonalat. De legtöbb esetben a munkaidőd, munkahelyed sem teszi lehetővé, hogy elkísérd gyerekedet, ilyenkor persze aggódsz, vajon oda ért-e egyben rendben és persze időben…

És a felhozott példában még csak egy gyermekről beszéltünk, de mi a helyzet, ha a kicsi is suliba kerül? Ilyenkor már komoly szervezést igényel, hogy mindenki mindenhová odaérjen időben.

 

Ha mindenre Neked kell figyelned, akkor mikor leszel szülő, és nem tanár?

Persze Te mindent megteszel, kikérdezed és leellenőrzöd a házifeladatot és leülsz a gyerekkel gyakorolni. De mikor? Este 6-kor? Amikor nem csak Te, de a gyerek is hullafáradt már?

Mikor lesz időd csak úgy beszélgetni a gyermekeddel, megkérdezni, hogy mi nyomja a lelkét, mi újság a barátokkal, esetleg a szerelemmel, hogy áll? Mikor lesz időd és energiád egy közös sétára, biciklizésre, kirándulásra, színházra vagy mozira?

Jelentkezek!

 

Vajon létezik egyáltalán jó megoldás?

Neveld önállóságra gyermeked, adj neki kulcsot és bízd rá a dolgot, remélve, hogy valóban a leckéjére, feladataira fog koncentrálni, mikor hazaér és nem az internet előtt tölti az időt? Esetleg, ha van lehetőséged, megkéred a nagyszülőket, hogy segítsenek be? Vagy a napközit, tanulószobát választod, ahol több osztályból összevonva lesznek ott a tanulók 1 pedagógussal, aki bármennyire is szeretné, ennyi gyereknek képtelen leellenőrizni a házi feladatát, a korrepetálásról, felzárkóztatásról, fejlesztésről, nyelvtanulásról nem is beszélve? Ráadásul a napközi, tanulószoba házirendje szerint a gyerekek csak 4 óráig maradhatnak az intézményben, a Te munkaidőd meg ½ 5-ig tart és mire a csúcsforgalomban átvergődsz a városon, biztos nem érsz a suliba a gyerekért 5 óra előtt.

 

Felvételi? Újabb kihívás, újabb stressz!

És akkor még nem is beszéltünk a felvételi stresszről, mert tény, hogy az általános iskolák minden erejükkel a gimnáziumi felvételikre igyekeznek felkészíteni a tanulóikat, a gimnáziumok meg folyamatosan szigorítják felvételi vizsgáikat.
Így nem csoda, ha Te, mint szülő, tulajdonképpen az általános iskola 8 éve alatt szüntelenül a gyermekedért aggódsz.
Vagyis az iskola, a gyermeked és persze Te, az alsó tagozattól kezdve a felvételik körüli (egyáltalán nem alaptalan) hisztéria légkörében éltek.

Jelentkezek!

 

Azt ugye Te is tudod, hogy felső tagozatban a gyerekek 1-1,5 osztályzattal gyengébben teljesítenek, mint alsó tagozatban?

Tény, hogy a gyerekek, ahogy felsőtagozatosok lesznek általában 1-1,5 osztályzattal(!) gyengébben teljesítenek, mint alsós korukban. A statisztikák azt mutatják, hogy a fiúk teljesítményének romlása még jobban érzékelhető, mint a lányoké.
Mi ennek a magyarázata, és mit tehetünk, mi, szülők? Hogyan segíthetjük gyermekünket?

Tény, hogy bizonyos tanulási zavarok, készségproblémák erre az életkorra már nem kozmetikázhatók tovább, nem lehet többé szemet hunyni fölöttük. Sok gyerek szenved a diszlexiától, sok gyereknél csak az alsó tagozat végére derül ki, hogy nem lustaság, figyelmetlenség, hanem diszlexia okozza az olvasás, írás, szövegértés, helyesírás zavarait. Sok gyerek nem érti, amit olvas és felsőtagozatban emiatt egyre jobban lemarad az órán, elmarad a tananyagtól, miközben folyamatosan szégyelli magát ezért, és folyamatosan sérül az önbizalma is. A megfelelő színvonalú olvasás a tanulás mással nem helyettesíthető alapfeltétele, és ennek hiányát haladéktalanul korrigálni kell!

Tény, hogy a felső tagozatba kerülő diákok 30%-a különféle okokból lassan, nehezen, a szöveget nem értve tud csak olvasni!

Tény, hogy a felső tagozatban az olvasást, szövegértést már megszerzett képességnek tekintik a tanárok, és ennek fejlesztésével tulajdonképpen már nem is foglalkoznak, ami valljuk meg őszintén óriási hiba és hiányosság!

Tény, hogy a felső tagozatban egyre több, egyre hosszabb, egyre bonyolultabb szövegeket, feladatokat kapnak a tanulók házi feladatnak. A lényeg kiemelésének, a jegyzetelésnek, a szöveg újraértelmezésének, átfogalmazásának készségét külön meg kell tanulni, be kell gyakorolni a gyerekeknek.
Legtöbbször nem merik bevallani, hogy szövegértési, olvasási gondjaik, problémáik vannak és legtöbbször arra panaszkodnak, hogy nem képesek megtanulni a tananyagot, és nem tudják megcsinálni a házi feladatot.

Jelentkezek!

 

Te, mint szülő, aki a lehető legjobbat szeretnéd gyermekednek, mivel hozod meg a jó döntést?

Felejtsd el a különórákat egy életre, alapozd meg gyermeked tudását és kiemelkedő teljesítményét!

A GézenZug nélkülözhetetlen, komplex megoldás felső tagozatos gyerekeknek:
professzionális, rendszeres oktatás-kiegészítő foglalkozások minden hétköznap délután.

gezenzug_cikk2

gezenzug_cikk1

gezenzug_cikk5

gezenzug_cikk3

gezenzug_cikk4

gezenzug_cikk6

 

Visszahívás – Jelentkezés

Szeretnék többet megtudni a GézenZugról, részletes tájékoztatást szeretnék, kérlek hívjatok vissza.

Az alábbi űrlapot pontos adatokkal töltsd ki, hiszen csak így tudjuk veled felvenni a kapcsolatot.

Név*

Telefonszám*

Email cím*

Szeretném gyermekemet beiratni a GézenZugba.

Az alábbi űrlap kitöltésével tudod elküldeni gyermeked jelentkezését. Minden esetben felvesszük Veled a kapcsolatot, hogy megbeszéljük a részleteket.

Szülő neve*

Szülő email címe*

Szülő telefonszáma*

Gyermek neve*

Hanyadik osztályos?*

Melyik iskolába jár?*

Milyen tagságot szeretnél?

Megjegyzés

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Back to Top